reklama

Svetu rozumejú iba konšpirátori

Zavolali sme si s kamarátkou taxík. Keď pri nás zastavilo auto, nasadli sme doň a vyrazili na najväčší slovenský hudobný festival.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (167)

„A vy nejdete na Pohodu?“ spýtala som sa sympatického taxikára.
„Pche!“ odfrkol znechutene. „Čo by som tam robil? To je dúhový festival, pre tých, ktorí si nechávajú vymývať mozgy.“
Kým sme si s kamarátkou na zadných sedadlách vymieňali spýtavé pohľady, taxikár sa rozhovoril. 
„Načo sa tam trepe Čaputová? Vyškolili ju Američania, je dokonale naprogramovaná. Veď sa na ňu pozrite, ona je ako robot! Nemá žiadne emócie, nič ju nenahnevá, nerozčuľuje sa, nezvyšuje hlas. Veď to nie je normálne!“
Muž za volantom sa nedal zastaviť.
„Je taká pokojná, akoby bola niečím nadopovaná. Vôbec nerozumiem tomu, čo hovorí, len melie, melie a nikto nevie o čom.“
Oponovala som mu, že ja naopak rozumiem všetkému, čo hovorí a že takých politikov nepoznám veľa. Festivalový taxikár obrátil list a zameral sa na Ameriku. Vyratúval, koľko konfliktov má táto veľmoc na svedomí a vyjadril rozhorčenie nad tým, prečo sa všetci navážajú do Ruska, keď skutočnú vinu za hrôzy tohto sveta nesie Amerika.
„Odkiaľ máte tieto informácie?“ spýtala sa ho moja priateľka.
„Z odborných publikácií, novín a kníh,“ zareagoval taxikár pohotovo, potom otočil hlavu smerom k nám a dodal. „Hádam mi chcete povedať, že nesúhlasíte s tým, že za všetko zlé, čo sa nám v živote deje, môže Amerika?!“
Začudovane som sa na neho pozrela. Trump môže za moju nadváhu a večný prach na parketách? Nesie vinu aj za porozhadzované plastové fľaše v lese, či za vysokú spotrebu alkoholu na Slovensku? 
„Amerika má prsty vo všetkých súčasných vojnách,“ spresnil šofér a pohľad uprel opäť na vozovku. „Povedzte, čo si o tom myslíte?“
„Neviem,“ mykla kamarátka plecom. „Je to príliš zložitá otázka, netrúfam si na ňu odpovedať.“ 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvyšok krátkej cesty taxíkom sme pretrpeli. Bola som rada, keď nás vozidlo doviezlo do cieľa a vystúpili sme z neho. Niektorí ľudia si nepripúšťajú, že by sa mohli mýliť, pravdu majú kompletne naštudovanú. Taxikár neklamal, veril tomu, čo hovoril. 

Prekvapuje ma, koľko mojich známych je presvedčených o tom, že pozná pravú príčinu Štefánikovej smrti, že vie, o čo v skutočnosti ide Židom a čo majú za lubom Moslimovia. Čo vedie týchto ľudí, ktorí si pri slove „mainstream“ div neodpľujú a neprežehnajú sa, k takémuto presvedčeniu? 

Nad areálom letiska, kde sa festival konal, sa zatiahlo. Našťastie, bola to len slabá búrka, ktorá rýchlo pominula. Obloha sa vyčistila, vykuklo slnko a na nebi sa objavila dúha. Vyvrátila som hlavu dozadu a dívajúc sa hore, som si zhrozene uvedomila, že taxikár mal pravdu. Je to dúhový festival.

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  295
  •  | 
  • Páči sa:  2 278x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka literárnych besied Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu