reklama

Slovenské ženy by v prvom rade mali ostať ženami

Vystúpili z tieňa mužov a zarábajú nemalé peniaze. Šéfujú firmám, rozumejú obchodu a majú výbornú stratégiu. Ako to teda je, patria ženy do biznisu? Sú schopné súperiť s mužmi?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Moderovala som krst knihy Natálie Vicsápi bývalej, nesmierne úspešnej, podnikateľky. Autorka mala kariéru snov a práca ju natoľko opantala, že si takmer nevšimla, že doma má deti. Bola nútená najať si opatrovateľku, záhradníka aj pani na žehlenie. Svet bohatých jej otvoril dvere a ona doň neváhala vstúpiť. Ibaže potom padla na dno, prišla o všetko a hrozilo jej, že z luxusných hotelov sa presunie rovno pod most. Našťastie, pozbierala sa. Postavila sa na nohy a našla nový zmysel svojej existencie. Objavila ho tam, kde by to nečakala. V živote samotnom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predstavenie knižky bolo milou udalosťou. Zhovárali sme sa o skutočných hodnotách, krstili sme diamantmi a kým klavirista vo fraku hral krásne skladby, diváci si pochutnávali na sekte i dezertoch. Pri odchode hostesky obdarovali každú ženu veľkou červenou ružou.

Medzi pozvanými hosťami bola aj Elvíra Chadimová, zakladateľka a prezidentka Top centra podnikateliek na Slovensku a v Čechách. Čiperná, staršia dáma mala počas večera emotívny príhovor. Povedala, že dnes už slovenské ženy nepotrebujú súcit, ale podporu a motiváciu, aby rástli. Nemajú súťažiť s mužmi, ale s nimi spolupracovať. 

Neskôr sme spolu v hlúčiku debatovali. Elvíra svojim kolegyniam oznámila svoje najbližšie cestovateľské plány, rozdala im inštrukcie a obe láskavo pohladila. 
„Naša mama, naša učiteľka, stará sa o nás a vedie nás pevnou rukou,“ povedala mi jedna z nich. 
„Kde beriete na toto všetko energiu?“ spýtala som sa Elvíry. 
Vľúdne sa na mňa usmiala a pokrčila plecami.
„Celý život takto fungujem,“ odvetila.
O dva dni zomrela. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som s tou smutnou správou prišla domov, vymenila som vodu vo váze a myslela som na to, že ľudský život je krehkejší ako ruža z dovozu. Sadla som si na gauč a ešte raz som si pustila jej prejav. Elvíra v ňom na záver podotkla dôležitú vec. Tvrdila, že ženy musia v prvom rade ostať ženami. Lebo len tak sú schopné víťaziť. 

Prešlo pár dní. Už bolo aj po pohrebe a ja som sa stále, večer čo večer, dívala na tú peknú ružu. Uvedomila som si, že skutočné diamanty vznikajú v srdci a vyvierajú z nás v podobe slov. A slová, tie sú nesmrteľné. 

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  296
  •  | 
  • Páči sa:  2 330x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka, Slovenské literárne centrum, Podcast Knižná revue Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu