reklama

Na konci dňa je každá z nás iba upratovačka

Mala som trému. Zazvonila som pri dverách a čakala, kto sa v nich objaví. Otvorila mi žena. Oblečená bola v domácom úbore a vlasy jej vyskakovali z drdola. Nadýchla som sa a oznámila: „Hello, I am your cleaning lady.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (40)

Kedysi dávno som niekoľko mesiacov žila v dedine, neďaleko Oxfordu a na miestnej pošte som našla inzerát, vďaka ktorému by som si mohla finančne prilepšiť. Pani domáca mi na prvom stretnutí stručne vysvetlila čo a ako, dala mi kľúče, a potom som ju už nevidela. Chodila som k nim vtedy, keď nikto nebol doma. Veľký anglický dom bol mojím divadlom, v ktorom som hrala hlavnú úlohu. Na scénu som vstupovala s kýbľom vody bez jediného diváka. Vysávač, handry a hubky boli mojimi rekvizitami. Scenár som nemala naštudovaný, improvizovala som. Otvorila som skriňu plnú čistiacich prostriedkov a dala sa do bádania. Nerozumela som návodom na použitie, konala som intuitívne. Otvorila, ovoňala, vytlačila, rozhodla. Je dosť možné, že prípravkom na vaňu som leštila zrkadlá a nábytok som čistila tekutým práškom na ligotavé kľučky, ale výsledok bol ohromujúci. Všetko sa lesklo a voňalo sviežou vôňou levandule, až som sa zľakla, či som na podlahu nepoužila aviváž.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zvyšok rodiny som nikdy nevidela, ale ako dobre som ich poznala! Chlapčiská darmo túžili byť známymi futbalistami, keď v posteli vyžierali čipsy a muffiny. Kľačala som pri ich posteliach, vysávač hučal a nejeden by si myslel, že plačem. V pote tváre som vo svojej monodráme bojovala s armádou omrviniek a neraz i mravcov. Zo všetkých strán sa na mňa díval David Beckham, hrdý a neporaziteľný. Súrodenci mali celú izbu oblepenú jeho plagátmi. Mala som pocit, že ma sleduje a dohliada na to, aby bolo všetko tip top. V spálni to vyzeralo inak. Pani domáca sa snažila nasledovať zdravý životný štýl, na nočnom stolíku mala veľa prázdnych pohárov. Každý večer si k posteli doniesla pohár vody, aby jej telo bolo zásobené tekutinami aj cez noc. Vedľa nej spával medveď. Jej manžela som si nijako inak nevedela predstaviť. Biela plachta bola neustále posiata čiernymi chlpmi. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred toaletou som si natiahla rukavice a prv, než som vošla dnu, hlasno som si povedala: 
„Prach si a na prach sa obrátiš.“
Nebolo to ľahké. Bola som presvedčená, že som sa nenarodila preto, aby som kdesi v Anglicku čistila záchody. Snažila som sa uchlácholiť svoje ego a nemyslieť na to, ktorý z členov rodiny po sebe nevie poriadne spláchnuť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Svoje zručnosti a vytrvalosť som tam trénovala niekoľko týždňov. Prišiel čas rozlúčiť sa.
„Mala som rada tie dni, keď si sem chodila, lebo keď som sa vrátila z práce, všetko bolo také iné. Už aj ten deň bol iný ako ostatné,“ povedala mi pani domáca na záver. 
Taký kompliment som ani nečakala. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vtedy, kráčajúc dole ulicou, som si myslela, že éra upratovačky pre mňa končí, ale nesmierne som sa mýlila. Darmo sme manažérky, účtovníčky, finančné poradkyne, v prvom rade sme upratovačky. Z odtokov vyťahujeme vlasy, v kúpeľni likvidujeme plesne, zvyšky jedál vyhadzujeme do záchodu a snažíme sa pritom nepovracať. Vlhké utierky, zaprášené koberce, fľaky, hrdza, smrad, je to nekonečný boj. 

Keď sa do upratovania pustia muži, vyzerá to zhruba takto:
„Kde sa to zapína?“ buchotajú s vysávačom. 
„Nevedel som, že žijem s Kelly Family,“ znechutene vychádzajú z kúpeľne s gučou vlasov v dlaniach. 
„Kam patria naberačky?“ utierajú riad.
„Čo je toto?“ zmätene sa dívajú na lis, ktorý drví strúčiky cesnaku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to teda najmä na nás, ale nezúfajme, upratovanie je jednou z najdôležitejších činností. Veď kto si bude o päťdesiat rokov pamätať, že ste napísali odbornú štúdiu pre komisiu regionálneho rozvoja? Ale zvesť o tom, že u vás bolo vždy čisto a voňavo, sa bude vo vašej rodine šíriť z generácie na generáciu.

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  295
  •  | 
  • Páči sa:  2 278x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka literárnych besied Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu