reklama

Aj vy by ste svojho suseda občas najradšej zahlušili?

Steny nemajú iba uši, ale aj ústa. Tie moje nemlčia, ani keď ich o to žiadam. Vrieskajú, plačú alebo vzrušene vzdychajú. Márne si zapchávam uši. Život v paneláku je už raz taký, steny v byte vám prezradia všetko.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (35)

Začne to nebadane. Zhora sa ozvú náhlivé kroky, spadnutá fľaša sa dlho kotúľa. A potom to príde. Buchnutie dvier, krik, plač. Nasleduje bitka a vreskot, predmety hlučne padajú na zem. Po bitke je chvíľu ticho, muž sa upokojí a deti to asi celé prespali. Ozve sa kvílivý nárek ženy, ktorý trvá tak dlho, až ma uspí. Ešte v tú noc sa preberiem na to, ako sa žena smeje. Priam vybuchuje od šťastia. Muža nepočuť, ale zrejme je hore a je aktívny, lebo žena nápor vášne nevydrží a začne hlasno stonať. Okolo šiestej ráno ma moja suseda zobudí tretíkrát, prenikavým hlasom ziape na deti. Aby nemrnčali, aby sedeli, aby držali huby. Od ziapania jej preskočí hlas o niekoľko oktáv vyššie. Deti jej robia napriek, chichocú sa a behajú po byte. Partner ju nechá, nech sa vykričí, on zatiaľ v kúpeľni kýcha, grgá a štikúta. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moja suseda žije naplno. Keď smúti, tak smúti, keď sa raduje, tak sa raduje. Bitky sa u nej striedajú s milovaním, plač so smiechom a nenávisť s porozumením. Je vášnivá, bezprostredná, spontánna a nikdy nie je ticho. Drží sa pravidla, že každý muž je nahraditeľný, a preto ho čas od času vymieňa. Aj nový chlap ju od lásky zderie i pošteklí. Deti má ešte malé, je potrebné ich vo dne v noci okrikovať. Má na mobile kamarátku, ktorej hovorí všetko. Neberie ohľad na iných, novinky a detaily zo svojho života jej oznamuje poriadne nahlas. Jej telefonáty trvajú vyše hodiny a väčšinou mudruje iba moja suseda, osobu na druhej strane telefónu pustí k slovu zriedkakedy. Susedu zvykne trápiť aj kašeľ. Môj strop sa vtedy otriasa a nechtiac s ňou prebdiem celú noc. Keď kašeľ pominie, náležite to oslávi. Zavolá kamošov, fľaše rinčia a poháre cinkajú. Plač detí prehluší rehot dospelých. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ach jaj, v bytoch nado mnou sa už vystriedalo niekoľko rodín, osudov a príbehov. 

Mladík, ktorý v zúfalstve bubnoval a bubnoval, akoby si chcel vybubnovať dušu. Brechajúci pes. Plač novorodenca. Takzvaný diskdžokej, ktorý domov prichádzal neskoro v noci a mixoval hudbu, až kým sa ranné zore nezačali belieť. Kňučanie domáceho miláčika. Hádka manželov. Búchanie. Vŕtanie. Brúsenie. Facky. Buchnáty. Všakovaké zvuky ma strhávajú zo sna a budia uprostred noci. Počúvam ich, lebo nemám na výber. Pozerám do stropu a snažím sa identifikovať zvuky. V lyžiarkach tancujú kankán? Pília drevo? Strhávajú parkety? Zatĺkajú klince? Papuče vymenili za kolieskové korčule? Výhoda mať susedov netopierov spočíva v tom, že môžete o polnoci vysávať aj zapnúť práčku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Raz som umývala okná. Stála som na balkóne s čistiacim prostriedkom v ruke a moja suseda začala spievať. Určite sedela kdesi pri okne a dívala sa von. Bolo to krásne. Spievala pomaly a precítene, akoby sa jej srdce rozhodlo zbaviť bolesti i radosti a začať odznova. Čím dlhšie som ju počúvala, tým viac som strácala zem pod nohami. Celé mesiace mi pila krv, no ja som nemohla pokračovať v umývaní okien, lebo jej pieseň mala takú silu, že mi z nej naskakovali zimomriavky. Moja suseda spievala presne tak, ako žila - akoby na svete bola sama. V tej chvíli som sa však na ňu nedokázala hnevať. 

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  295
  •  | 
  • Páči sa:  2 278x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka literárnych besied Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu