reklama

Súboj Slovákov: Kto dobehne prvý do Lidla?

Autobus je kompletne oblepený reklamou na krém proti vráskam. Sedím s hlavou opretou o obločné sklo a nevidím jeseň za oknami. Roztvorím teda letáky, ktoré držím v rukách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Dostali sa ku mne, keď som sa ponáhľala z domu. Takmer som sa prizabila, musela som medzi letákmi kľučkovať, lebo schránky ich vypľuli na zem. Zatarasili aj východ. Aby som sa dostala k vchodovým dverám, zohla som sa a odtiahla veľkú kopu letákov nabok. Trčali však zapichnuté i na vonkajšej kľučke. Keď som chcela za sebou zavrieť, musela som ich vziať do rúk. Mala som v pláne šmariť ich do koša, ale kontajnery boli prepchaté letákmi, ktoré padali na chodník a vietor ich rozfúkal kade-tade. Nebol čas na rozmýšľanie, pobehla som na zastávku, aby som stihla svoj spoj. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obzriem sa vôkol seba a zisťujem, že nie som jediná. Všetci listujeme v letákoch. Veľké farebné strany šuštia, keď ich prevraciame. Stránky si prezeráme dôkladne a pomaly. Študujeme, dumáme, zvažujeme. Uchvacujú nás bombastické ceny a príťažlivé obrázky. Svet, ktorý nám ponúkajú, je vábivý. Nie ako tá šedá obloha, ktorú cez oblepené okná nevidieť. 

Vedľa mňa si sadne decentná pani. Pohodlne sa v dopravnom prostriedku usalaší, vysmrká a z puzdra vytiahne okuliare. Nasadí si ich na nos a zaloví v kabelke. Vytiahne leták, narovná chrbát, nasliní prst, prevráti prvú stranu a ponorí sa do čítania. 

Skúsim aj ja svoj leták preskúmať detailnejšie. Veď mám kopu času, kým vystúpim. Chcem sa naučiť dobre hospodáriť. Kúpou zlacnených vecí ušetrím nemalé peniaze.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neskôr si na letáky tak zvyknem, že ich začnem sama vyhľadávať. Do knižnice už nechodím. Načo, keď mi nosia čítanie k dverám? Poteší ma správa o novej aplikácii, ktorú si stiahnem do telefónu. Vďaka nej viem o práve prebiehajúcich akciách i o pripravovaných novinkách. V záplave ponúk sa začnem rýchlo orientovať. Som informovaná o bezkonkurenčných cenách na tovar od výmyslu sveta. Popritom všetkom si nevšimnem, že sa na svoj mobil začínam podobať. Som prehriata a neustále sa vybíjam. Myseľ mi akosi zdivela. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale nie je čas nariekať. Kľúčové je načasovanie, ostatní zákazníci mi nesmú vyfúknuť karimatky spred nosa. Jedného dňa sa veziem v trolejbuse, napätie v ňom sa dá krájať. Všetci si brúsime zuby na župany a kahance, nečudo, že prichádza k vyhroteným situáciám. 
„Mlč, lebo ti strelím!“ zhúkne matka na trojročné dieťa a buchne ho do chrbta. 
„Deti sa nebijú!“ zasiahne chlap, ktorý vyzerá, že je stále smädný. 
„Nestarajte sa, to je moje dieťa!“
Chlap napriek rannej hodine už ťažšie artikuluje.
„Deti sa nebijú!“ zopakuje so zvýšeným hlasom. „Keby si bola moja žena, tak ťa zrúbem, žeby si videla!“
Našťastie prichádza vytúžená zastávka, tá vedľa Lidla. Vyhrnieme sa von, začínajúc na rovnakej štartovacej čiare. Vyparádená dôchodkyňa, tvorca webových stránok, spiritualistka, bankár, zubárka, úradníčka i masér, všetci húfne jedným smerom. Zatiahne sa, stromy sa ohýbajú vo vetre, schyľuje sa k búrke. Nemáme čas všímať si nebo, rútime sa k nákupným vozíkom, dúfajúc, že tohtotýždňové vychytávky ešte nie sú vypredané. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

V okolí predajne je to pestré. Vzduchom sa nesie omamná vôňa čerstvého pečiva. Na parkovisku sa tmolí veľa ľudí. Šťastlivci ukladajú nákupy do kufrov áut. Žena, sediaca na lavičke má už tiež nakúpené. Usmieva sa bezzubým úsmevom, pod pazuchou jej trčí fľaša vína. Robotníci obkolesia kôš, ktorý je už beztak plný špakov, fajčia a husto dymia. 

Vedela som to! Pumpa na bicykel je fuč! Ani po karimatkách niet stopy. Som vytočená, prudko dýcham, hnevám sa na celý svet. Hromžím a prisahám, že nabudúce si privstanem. Z trucu kúpim aspoň arašidové maslo, bonsaj a vŕtačku. 

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  295
  •  | 
  • Páči sa:  2 287x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka literárnych besied Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu