reklama

Každý z nás ho raz stretne. Idiota, ktorý nám strpčuje život.

Vraj pomáha, keď si idiota predstavíme spätne ako dieťa, keď ešte liezlo po štyroch. Odskúšané. Nepomáha. Postrek na chmuľov v obchode ešte nedostať. Čo teraz?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (36)

Scenár je furt ten istý. Chuj prehovorí. Neveríte, že to myslí vážne. Zároveň nemáte odvahu vraziť mu. Nikdy ste vo vrecku nenosili nožík, ale teraz ho tam máte a cítite, ako sa vám otvára. Máte česť s hovädom, ktoré sa usalašilo vo vašom žalúdku.

Nejde o žiadny vzácny druh, ktorý by sa vyskytoval zriedkakedy. Naopak. Idiot je ako burina, plazí sa okolo vášho lýtka zelený, zdravý a bujný. Dýcha vám na krk, lezie pod kožu. Stačilo by podložiť mu nohu a sotiť ho do Dunaja. Ale vaše morálne zásady vám v tom bránia. Idiot nie je idiot. Presne vie, na ktorú strunu zabrnkať, aby vás dokonale rozladil a vyhodil zo sedla. Idiot je naozaj ako burina. Vytrhnete jedného a zjaví sa druhý. Keď dáte výpoveď kvôli kolegyni, lebo sa nezhodnete na tom, ako často púšťať klímu a už ste kvôli tej blonďavej mrche trikrát maródovali, tak narazíte na suseda, ktorý vám bude piť krv dovtedy, kým sa neodsťahujete. V novej robote vás šéfka, inak matróna s černošským zadkom, vytáča tak, že si neraz musíte dať panáka. 
Kadiaľ vedie cesta von?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je to tvoje zrkadlo,“ zareaguje kamarátka na moje sťažnosti a bez výčitiek zahryzne do palacinky. 
Zrkadlo? Na druhý deň si trkvasa dôkladne prezerám. Dívam sa na jeho krátke prsty, ostrú bradu a vykradnuté oči. Žiadne spoločné črty. Akákoľvek podoba je čisto náhodná. 

Večer siahnem po knižke, či v nej nenájdem recept, ako naložiť s kreténmi, ktorí nám ničia život. Motivačná literatúra hlása niečo podobné. Idiot je vraj obrazom idiota, ktorého nosíme v sebe. Takže idiot som ja? Ťažko sa mi s touto myšlienkou zaspáva, nakoniec sa mi to podarí.

Nasledujúce dni, vždy keď prídem do kontaktu s idiotom, naskakuje mi husia koža a už ma to fakt štve. Aby mi nejaký pajác kazil náladu! Vyhrniem si teda rukávy a fackám moje vnútorné ja. Potrebujeme ho zmobilizovať a dohováram mu, nech sa nenechá rozhodiť. Zhlboka dýcham, prekysličujem organizmus, neopúšťam sa, udržiavam duševnú rovnováhu v stabilite. Oheň, ktorý vo mne vzplanie, sa učím hasiť hasiacim prístrojom made in Monika. Posúvam svoje hranice tolerantnosti. Vďaka idiotovi posilňujem svaly, ktoré chránia môj vnútorný svet. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dni plynú, pena z úst mi vyteká čoraz menej, ani srdce už tak divo netlčie. Úhlavný nepriateľ ma neustále učí a trestá každý môj prešľap. Zisťujem však, že mám pre neho väčšie porozumenie a nad celou tou idiotskou habaďúrou získam akýsi nadhľad. Vlastním plnú náruč vzácnych poznatkov. Ba pripúšťam, že v istom zmysle je idiot dar. 

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  295
  •  | 
  • Páči sa:  2 287x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka literárnych besied Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu