reklama

Já nejsu žádny rasista, pro mňa cigán jak černoch.

Šesť mesiacov som otročila u černochov. Každý večer som plakávala v okne a cez závoj sĺz som sa dívala na vysvietený londýnsky Tower Bridge. Bola som mladá a hlúpa aupairka, ktorá padla do osídiel nigérijskej mafie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (65)

Zamykali ma v byte a robili scény, keď som vypila pomarančový džús. Na Vianoce mi darovali kôš špinavého spodného prádla, nech ho ručne vyperiem. Zhrbená nad nigérijskými gaťkami som pochopila, že majú so mnou problém. Som beloška. Robí im dobre komandovať bielu kožu. Vydávať rozkazy modrým očiam na alabastrovej pleti, takej neduživej a citlivej na slnko. Mali ste vidieť černošku s turbanom na hlave, keď po mne kontrolovala umytú vaňu. Napučala ako fazuľa vo vode, zadok jej ledva prešiel cez kúpeľňové dvere. Celý čas mala v očiach úškľabok otrokára. Neskôr vysvitlo, že s mužom pašovala do Afriky bielu techniku. Evidentne bola na bielu farbu zaťažená. Pri rozlúčke mi poriadne ani ruku nestisla, zdala sa jej príliš bledá.
Prečo mám byť ako ona?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Moji facebookoví priatelia sa premenili na ovce. Zhŕkli sa do stáda a vyrazili do virtuálneho útoku proti utečencom. Zdieľajú hororové scenáre, podpisujú petície. Nevedia si dať rady so svojím strachom a šíria ho ďalej. 

Takže Slovák. Ráno sa zobudí v čistej posteli, vyteperí sa do kúpeľne, spláchne po sebe. Doprava tiež funguje, autobus príde načas, dokonca klimatizovaný. Nastúpi. Sýty, vyspatý a nasratý. Nechce vpustiť do svojho kraja trhanov, ktorí v člne prežili búrku na otvorenom mori. Dvojnohá háveď sa bude množiť rýchlosťou svetla, ovládne slovenské obce, zbúra krčmy a kostoly. 
„Za dobrotu na žobrotu!“, oháňa sa tradičným vyhlásením zľaknutý Slovák.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najväčšou potravou ega je strach a túžba. Slovenské egá sú v pohotovosti. Migranti predstavujú pre ne väčšiu hrozbu ako ebola či prešľapy vlády. Politické škandály ich zo sna nebudia. Trhani zbavení ľudskej dôstojnosti áno. 

„Si koza,“ povie mi kamarát.
„Kozliatko, aby som bol presný,“ dodá.
Nemyslí to zle. Snaží sa mi vysvetliť, že som jedna z kozliatok, ktoré si naivne myslí, že za dverami je mamička a nie krvilačný vlk.
„Kozliatka, kozliatka, otvorte vrátka,“ zaspieva falošne a vycerí chrup, pravidelne ošetrovaný súkromným stomatológom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Utečenecká kríza nám nastavuje zrkadlo. Ukazuje v ňom, akí naozaj sme.

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  296
  •  | 
  • Páči sa:  2 326x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka, Slovenské literárne centrum, Podcast Knižná revue Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu