reklama

Tajomstvo šťastnej deväťdesiatničky

Zaklopala a nakukla dnu. „Prepáčte,“ usmiala sa na mňa a pozrela na Marienku. „Iba som ti chcela povedať, že ideme s babami na prechádzku“. Uškrnula sa. „Samozrejme len po brány starobinca.“ Zasmiala sa na vlastnej vete a už jej nebolo. „To je moja suseda Kvetka,“ informovala ma Marienka, ktorú som prišla navštíviť. „Chodia za ňou ženy zo všetkých poschodí a ona im celú noc rozpráva vtipy. Častokrát neviem spať. Ale nevymenila by som ju za nič. Onedlho oslávi deväťdesiat“.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Keď som odchádzala, našla som Kvetku v hlúčiku senioriek na lavičke.„Užívame si vzduch,“ hlásila mi veselo. „Začína vykurovacia sezóna, tak aby sme z babieho leta ešte niečo mali.“ „Vraj máte deväťdesiat?!,“ vypadlo zo mňa.„Ak Boh dá! Moja nebohá mama mala šesť mesiacov do stovky a bola čiperná do poslednej chvíle. Raňajky boli jej parketa. Raz neprestrela stôl a my sme ostali zarazení. Vošli sme do jej spálne, už bola studená. Takto s nami vybabrala! Všetci sme sa tešili na oslavu.“Oči jej šibalsky hrali. Namaľované ústa jej sústavne trkotali. Kadere vlasov jej skackali okolo pliec. Takých sviežich 70, kypela z nej radosť. Toľko energie a elánu som videla len u malých detí.„Aké je Vaše tajomstvo?,“ vyhŕkla som odrazu.Na chvíľu sa zamyslela.„V prvom rade si treba vedieť robiť srandu zo seba a myslieť pozitívne za každých okolností. Viete, život je nádherný dar.“„A to je celé?“ „To je celé,“ povedala spokojná sama so sebou.Bola som už pri bráne, keď mi zakričala: „A nie, že to niekomu vyzradíte!“

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  296
  •  | 
  • Páči sa:  2 320x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka, Slovenské literárne centrum, Podcast Knižná revue Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu