reklama

Boh & syn

Prechádzam sa v takom malom mestečku s jazerami. Domčeky sú farebné a nalepené vedľa seba. Na jednom som uvidela ceduľu: Boh & syn Reštaurácia

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Zvonček nad dverami oznamoval majiteľovi, že som vnútri. Bolo tu útulne a plno. (To asi kvôli tomu kontroverznému názvu.) Čakala som, či ma príde obslúžiť Ježiš, ale prišiel iba postarší pán a trošku smrdel spáleným olejom. Podal mi jedálny lístok v odratej koženej kapsičke previazaný ľanovou mašľou. „ Pri odchode dostane každý symbolický darček - zlatú rybku. Predtým, ako prekročíte tento prah, si musíte niečo priať. Želanie sa Vám splní, iba ak si vyberiete to správne.“ A veľmi záhadne sa usmial. Rozviazala som mašľu a otvorila zvráskavenú knižku. Na zožltnutých papieroch bola vytlačená ponuka: paradajková polievka s charakterom grilované nové ránacestoviny s aurou a parmezánomvyprážaná prehra obalená pokorouzemiaková placka plnená novou silouvarené spomienky s oblohouchrumkavé rebierka stratené v časezapekaná úcta so šarmomsklamané zemiaky v šupkeparené šance s lekvárompalacinky plnené iskierkami nádejeNaliala som si vodu z ligotavého džbánu (bol na každom stole) a ešte raz si prečítala to úchvatné menu.A bolo mi to jasné.Zjedla som polievku aj cestoviny, zaplatila účet a pevne stisla v dlaniach zlatú rybku. Slová som už mala sformulované:„Milá rybka. Daj mi silu zvládnuť to, že možno nebudem mať zdravie, úspech, priateľov, dovolenku na Hawai a šťastné manželstvo. Daj mi dar povzniesť sa nad vlastným smútkom a nesplneným snom. Daj mi zázračný pocit, že budem chcieť to, čo mám.“Vyšla som von a bola som si istá, že som si želala správne.

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  296
  •  | 
  • Páči sa:  2 318x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka, Slovenské literárne centrum, Podcast Knižná revue Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

23 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu