reklama

Muž, ktorý neje. Podfuk alebo skutočnosť?

Peter Starec si večer 12. mája 2013 zohrial segedínsky guláš, zjedol ho a išiel spať. Ráno sa zobudil a rozhodol sa, že si dá pôstny deň. Poobede náhodou narazil na video Henriho Monforta, v ktorom vysvetľuje, prečo už desať rokov neje. V ten deň, keď za oknom dozrievali čerešne a z kuchyne bol počuť bzukot chladničky, Peter Starec pochopil, že bude žiť zo vzduchu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (72)

O 21 mesiacov neskôr sa ocitol v budove národného divadla, kde sa zúčastnil natáčania relácie, vďaka ktorej som ho prvýkrát zaregistrovala. O mesiac na to som už mužovi, ktorý tvrdí, že jedlo je odvodené od slova jed, sedela zoči-voči. 

Moji kolegovia si klopali na čelo a rozhorčene krútili hlavami, keď som sa chystala na stretnutie s ním. 
„Ako môže žiť a nejesť?! Monika, ty si naivná! Dopadneš ako tá dôverčivá dôchodkyňa, nejaká tetuška ti zaklope na dvere, či nemáš tristo euro na operáciu jej umierajúceho syna a ty jej ich dáš!“ 
„Ešteže v tom čase už nebude na dôchodky a nebudeš mať z čoho dať,“ ukončila diskusný krúžok Veronika. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Peter Starec na mňa zapôsobil úchvatne. Jeho aura robila divy. Bol bosý, šíril okolo seba pokoj budhistu a v pohode by mohol robiť reklamu na zubnú pastu. Anorektici, tento blog je pre vás nevhodný, na tomto mieste prestaňte čítať.

Obžerstvo je smrteľný hriech. Nepochopili sme príslovie „Zjedz jedno jablko denne a lekára neuvidíš“. Zjeme krkovičku, koláč a pokojne zahryzneme do jablka. Ideálne by sme mali zjesť iba to jablko. Surová zelenina a ovocie. Nič viac. Všetko, čo je tepelne spracované, nám dodá energiu, ktorá sa rovná nule. Práve keď to vravel, mi v kabelke zavibrovala správa:
„Odkáž vašim, že objednané klobásy som im nechala na chodbe.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Klobásky, šunčičky, sviečkové. Žijeme v hojnosti a v rýchlosti. Naše telo funguje nie vďaka tomu, že jeme, ale napriek tomu, že jeme. Jeme, lebo sa nudíme. Keď robíme niečo, čo nás baví, na jedlo nemyslíme. Nudíme sa v kine, tak do seba hádžeme pukance. V spoločnosti priateľov zajedáme nudu stejkom a splachujeme pivom. Odporúča tešiť sa z vedomého pôstu, spomaliť, nejesť. Byť na vode aspoň raz do týždňa. Dopriať telu priestor na regeneráciu a detox. Oháňame sa tým, že nemáme čas. A kto nám ho zobral? Komu sme ho dali? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeho cesta sa začala dlho pred osudným májovým dňom. Jedlo postupne vynechával, dlhé roky jedol iba raz denne. Kým my sa pred slnkom schovávame, on z neho čerpá energiu. Rovnako zo zeme, vody a vzduchu. Živí sa vesmírnou energiou. Už dva roky nejedol. Slovák, ktorý nemá páru. Má môj neskonalý obdiv. Ja som vodový deň skúšala viackrát a vydržala som maximálne do 13:20. Raz darmo, som odsúdená na jedenie. Peter Starec tvrdí, že povinnosťou každého z nás je byť šťastný. Nakoniec nezáleží, či budeme jesť pečené, grilované alebo udené. Dôležité je, aby sme nezabudli na našu najvyššiu prioritu. Vlastníme iba dve veci: nádych a výdych, tak ich využime k hľadaniu vnútorného uspokojenia. Vonku už bola hlboká noc, premáhal ma spánok, on zostával čulý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa vracala domov, jeho slová mi skackali v hlave ako pingpongové loptičky. Mnohé z toho, čo povedal, ma inšpirovalo. Je mi jasné, že jeho cesta nie je mojou cestou. Viem, že nezačnem chrúmať listy. Budem rada, keď si po jedle prestanem pýtať dezert. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Muž, ktorý neje, bol na druhý deň v kancelárii témou číslo jeden. Plamenné debaty v kuchynke zaujali mnohých. Pustili sa do mňa ako sliepky do rozsypaného zrna. 

Ak niečo nedokážeme logicky vysvetliť, znamená to, že to nie je možné?

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  295
  •  | 
  • Páči sa:  2 287x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka literárnych besied Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu