reklama

Moji známi sa zhodnú v jednom. Bude pohroma.

„Nepovraždíme sa kvôli rope, ale kvôli vode. Tej, ktorou teraz splachujeme,“ oznámi mi kamarátka v kaviarni a nahne sa ku mne. „A potom začneme odznova. Budeme kresať kameňmi.“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Nemám rada tieto témy, mrvím sa, uhýbam pohľadom. 
„Moni, toto sú fakty,“ je neodbytná. 
„Aj u nás?,“ oblizujem lyžičku, na ktorej je pena od kapučína. 
„Na celom svete! Mať deti je čisté sebectvo.“
Sedíme na prvom poschodí nákupného centra. Z parfumérie vychádzajú vysmiate mamičky s kočíkmi. Ich ratolesti sa vezú na kolesách blahobytu. Neviem si predstaviť ako my, kávičkári a klienti bánk, budeme čoskoro kresať kameňmi. 
„Príde to skôr, než si myslíš,“ povie priateľka akoby mi čítala myšlienky. 

Čoraz viac mojich známych prepadlo čaru temných tajomstiev. Hltavo čítajú katastrofálne predpovede a ponárajú sa do mrazivých scenárov. Sú presvedčení, že ich telefóny sú odpočúvané, a že svet riadia iba traja ľudia. Že tejto planéte ostáva dvadsať rokov života a liek na rakovinu nám úmyselne zatajujú. Čoskoro sa prenasledovaní budeme skrývať v pivniciach. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rozbolela ma hlava. Takúto krutú budúcnosť ľudstva nedokážem uniesť. Nemá každý deň dosť svojho trápenia? Nie sú v živote človeka chvíle, keď ho bolesť presahuje? Keď všetko okolo stíchne a on začína odznova? Opäť kreše kameňmi a učí sa udržiavať oheň?
„Nezatváraj si pred tým oči, nepomôže ti to,“ varuje ma kamarátka a kývne na čašníka. 
Keď zaplatíme, spýtam sa:
„Separujem odpad a zhasínam svetlo. Čo mám ešte robiť?“
„Nič. Príde to, či chceš či nechceš,“ rozlúči sa so mnou prorocky.

Sú informovaní. Stačí jeden ťuk a na monitore sa im objaví celý môj život. Dovolenka, smsky, stav účtu. Tajné organizácie v mojom nákupnom vozíku evidujú aj nechtíkovú indulónu. 
Pred apokalypsou niet úniku, kráčam zadumane na zmrzlinu. Mám zmiešané pocity. Postavím sa k okienku a zaváham. Potom myknem plecom, veď vedia, že som pažravá. Keď kresať, tak nažratá. 
„Štyri makové poprosím.“ 

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  295
  •  | 
  • Páči sa:  2 287x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka literárnych besied Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu