Roth má v sebe fluidum, ktoré nepožičia ani Paneláku, ani Búrlivému vínu. Je to dar, o ktorý sa delí iba v komornom prítmí pred hŕstkou zasvätených. Raz sa rozplakal rovno predo mnou. Keby som zdvihla ruku, dotkla by som sa kvapky stekajúcej po jeho líci. Z prvého radu mi jeho strhujúci monológ a nefalšované slzy vyrazili dych. Cmúľala som cukrík, ale z Rotha mi zabehol a rozkašľala som sa. Táňa netáňa. Je naozaj unikátna. Drobná a originálna. V hre „Aj kone sa strieľajú“ jej sekundujú výborní Kostelný, Kovaľ a Koleník. Generácia, ktorá to má skvele našliapnuté. Hra začne vo veľkom štýle. Masová zábava, tanečná šou, príťažlivé dialógy. Všetko, čo vás raz dva vcucne. Ako keď listujete bulvár. A napriek tomu sa tvorcom pod pozlátenou fóliou podarilo zachytiť tri veci. Drámu, trpký smiech cez slzy a jednu nástojčivú otázku - ako žiť? V repertoári činohry SND nechýba ani skvost medzi titulmi – „Stratení v Oklahome“. V obývačke rodinného domu sa odohráva nemilosrdná analýza stroskotaných vzťahov. Postavy sú cynické a bezmocné. Je tam namiešaná tragédia, vtip a teplo. Úžasná Milka Vášáryová prinesie na scénu dva silné pocity: mrazivý a ľudský. Počas tejto hry sa nebudete hrať s putkom na kabelke a nepreženie sa vám hlavou zajtrajší deň. Nebudete sedieť na sedadle v sále, budete stratení v Oklahome. Divadlo nie je len pre starších pánov, nasúkaných v obleku a pre dámy v oblaku ťažkej kvetinovej vône. Je pre všetkých. Nevysedávajte v podnikoch, doprajte duši luxusný kokteil. Choďte si pre zážitky a emócie do divadla.
Prechlastaná Pauhofová a zúbožený Roth
Táňa Pauhofová a Róbert Roth dokazujú, že hviezdy hereckého neba máme rovno pod nosom. Ako dvaja bezdomovci v hre „Antigona v New Yorku“ navodili obecenstvu dokonale bezútešný pocit. Obaja sa svojich nešťastných úloh zhostili na jednotku. Stiahli divákov na úplné dno. V deravých kabátoch na rozbitej lavičke boli mimoriadne presvedčiví. Aj mne začala byť počas predstavenia zima.