reklama

Bojuj. Myslím, že na to máš.

Sedel pohodlne opretý, fešný a sebavedomý. Mal prenikavé oči, asi Arab. Zaberal dve miesta. No nie môj milý, ja mám ihličky a ťažké tašky. Natlačila som sa vedľa neho, igelitky strčila pod nohy a vytiahla knihu. Monštrum dopravného podniku sa pohlo zo zastávky a on začal spievať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Rómsky.Periférne som zisťovala, či má na ušiach slúchadlá. Nemal. Spieval krásne, od srdca a čím hlučnejší bol motor, tým hlasnejšie spieval. Akoby nesedel v prepchatom trolejbuse, ale doma vo vani. Zaborila som hlavu do knihy, musela som sa usmiať. „Nevyrušuje Vás to?“, nahol sa ku mne.„Nie, o čom to je?“„O bolesti a strate. O žiali,“ odpovedal zamyslene.„Také smutné?“Prikývol a spieval ďalej. Mladý, dobre oblečený s peknými črtami tváre. Spieval ako spievajú starci, ktorí v návale alkoholu pocítia na pleciach váhu svojho spackaného života. Vyjú od bolesti. Ale toto bolo milé. Po chvíli ma opäť oslovil.„Vy by ste nespievali smutné? Žena, s ktorou som žil sedem rokov, mi pred troma mesiacmi porodila dcéru, a potom odo mňa odišla. Išla sa kurviť a bábätko je teraz v ústave.“Postavil sa, šiel k dverám. Potom sa otočil.„Čo by ste robili? Vy by ste nespievali smutné?“ Vystúpil a dvere sa za ním zavreli.Na toto som nebola pripravená. Dívala som sa, až kým so svojím smútkom nezmizol za ufúľanými panelákmi. Bez práce, bez peňazí. V komunite, ktorá ho asi nepotiahne... Bol iný. Taký schopný. Schopný nájsť si prácu, podnájom, dostať k sebe dcéru. Aspoň na víkendy. Schopný pretĺcť sa životom dôstojne. Povedala by som mu: „Bojuj, myslím, že na to máš“. Ale nestihla som.

Monika Nagyova

Monika Nagyova

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  295
  •  | 
  • Páči sa:  2 287x

Autorka románu Sídlisko, moderátorka literárnych besied Zoznam autorových rubrík:  Úprimné pozdravy z BratislavyZo života vo firme snovDenník starej dievkyO pocitoch smrteľníkaShowbiznis je drinaČo je "in"Pribalím vás do kufra

reklama

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu